Itt vagy:20. BHM - KÁEV térkép és leírás

20. BHM - KÁEV térkép és leírás

warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /var/www/hegyimaraton.hu/includes/unicode.inc on line 349.

A verseny körpályájának leírása (10.6 km)

Az egykori Szanatórium területén kijelölt rajt után, egy lejtős aszfaltozott úton jutunk le a Csanyik- völgybe, ahol rögtön jobbra kanyarodva átfutunk két autóparkoló között, majd ismét jobbra fordulva egy emelkedő makadám kavicsos út következik (zöld + jelzés). Innentől kezdve 1200 méteren keresztül mintegy 117 métert emelkedik az út, ami jellemzően jól futható, döngölt földút. Az emelkedő jellege még az először homorú, majd a végére domborúba átváltó jellemforma. Az erőbeosztásnál ezt érdemes figyelembe venni. Felérve a tetőre átváltunk egy kellemesen enyhe lejtőre, ami gyorsan és jól futható igazi szerethető szakasz (zöld+ jelzés majd szalagozás). Közel 1200 méter megtétele után kiérünk egy tisztásra, ami puha füves talajjal rendelkezik. A puha fű ellenére a talaj sok apró becsapós gödröcskét is rejt, ami megköveteli a teljes koncentrációt!

20. BHM Térkép

A rét közepén balra fordulunk, ahol ismét egy ravasz emelkedő kezdődik, ami először laposan indul, majd két combmerevítő hullámban folytatódik (950 méter hosszan 48 méter az emelkedés). Felérkezve ennek az emelkedőnek a tetejére (már zöld - jelzés), egyből lejtőre csapunk, ahol is az út kiszélesedik, és jellemzően döngölt, sima felületűvé válik, amit mély keréknyomok szabdalnak. Ez a gyors és rövid lejtő keresztezi a kisvasútsínt, majd a kiszélesedő, ellapuló úton érkezünk a frissítő ponthoz (4,5 km-nél). A frissítő pont után rögtön balra meredeken fölfelé kanyarodunk (sárga - jelzés), majd egy igazi hullámvasútban folytatódik az utunk. A kezdeti meredek rész (30 méter szint) után szinte végig jól és lendületesen futható ez a szakasz, ami összességében inkább lejtőfutás érzetét kelti. Ez számszakilag nézve is így van, hiszen a hullámokban rövidek az emelkedők, így azok erőből, lendületből igen jól futhatóak. Az út talaja jó, két nyomvonalas, faleveles földút, amit helyenként egy-egy széles kiszáradt vizesgödör keresztez csak. Egy magassági betonpont után aztán folyamatosan lejtő rész következik, ami aztán szépen kisimul alattunk, majd egy távvezetéket keresztezve (6.7 km) elérkezünk az Ostoros-hegyi kunkor találkapontjához (7 km, fatábla, letérünk a sárga- jelzésről). Itt balra lefelé tartva az Ostoros-hegy oldalában még átkelünk pár jól futható hullámon, majd mintegy 800 méter megtétele után jobbra fölfelé kanyarodunk a pálya legmeredekebb részére. Az Ostoros-hegyre felvezető út először 150 méteren 35 métert emelkedik (igazi „single track," futható rész, de lehet gyalogolva gyorsabb), majd a gerincre kiérve a csodálatos panoráma mellett még a további 350 méteren újabb 30 métert (szalagozás, majd piros pötty jelzés). A csúcs után döntött oldalú „S" kanyar, majd meredek, de jól futható, nem technikás, de lábgyilkos lejtő következik a nyeregig. Itt balra lefelé kanyarodunk (piros pötty jelzés), majd egy kellemetlen, oldalt ferdén dőlt földutón tovább lejtőzünk a völgy aljáig (technikás, bokaforgató, de gyors szakasz). A völgyben rákanyarodunk egy keskeny aszfaltútra és azon megkezdjük az utolsó elnyúlt emelkedő leküzdését. Mintegy 750 méter után, jobbra fel egy kavicsos útra térünk és a hétvégi házak mellett érkezünk meg az u.n. Királyasztal tetejére. Itt balra bekanyarodunk az erdőbe és egy kellemes lejtő, pár száz méter megtétele után beérkezünk a Szanatórium területén kialakított célba.

20. BHM Szint metszet

A pálya végig jól futható, nem köves, nem gyökeres, csak helyenként gödrös. Nem igényel speciális terepcipő használatát, de eső esetén tartalmazhat meglepetéseket... Minimális sérülés veszélyt rejt, így kezdő vagy terepfutást először kipróbáló amatőröknek is ajánlható.
A pálya utolsó harmada a legnehezebb, ezért az optimális erőbeosztás elengedhetetlen valamennyi táv résztvevői számára!
Sok sikert és szép futóélményeket kívánunk ezen a körön Mindenkinek!